torsdag 24 september 2015

det finns en värld och det är befriande.

Jag är ute i civilisationen! Sverige i love you. På min 25-årsdag fick jag en ny telefon av en annan som jag lovear, nämligen Samen (+perhe). Det är den jag skriver från nu och jag har ingen aning om det funkar? Ser det konstigt ut? Stor text?

Skit samma jag vill skriva. Nu i Stockholm, ikväll Skövde och i helgen bokmässan, Göteborg. På måndag äventyr utomlands. Vart, hur, med vem? Varför?  Det får bli en cliffhanger, ty jag måste motivera mig att hålla denna blogg uppe. Jag älskar ju att blogga. Ja säg att ni vill veta. 

Jag försökte just ta en selfie i folkmassa utan att någon märkte. Jag försökte se ut som att jag läste aftonbladet. Jaa veitni. 


 När jag checkade in till flyget i Kiruna fick jag frågan: "brukar do ta medde dallarn ut ti plaani elo?". Älskar att dallarn är dallarn och att alla tycks veta det. Som en gång i Växjö utanför krogen när jag gick fram till en som jag i princip bara hade hälsat på tidigare, men lagt till på Facebook för att jag möjligen var lite förtjust. När jag gick fram var första frågan jag fick "hur är det med dallarn då?"

Dagens dallarn är visserligen inte dallarn original men det är fortfarande modellen dallare så det är okej. Det får vara, dallarn dallarn dallarn.


1 kommentar:

  1. Sku a böva ta en kaffi om do va i sthlm! ;) Men får spara e ti nästa gang vi e på sama ställ! Ha e bra! H. Lina

    SvaraRadera