tisdag 1 september 2015

56 år.

På torsdag fyller Samen 31. Nästa vecka fyller jag 25. Nåo tar e jo imåot nåo men va ska man jära tå. Vi ska ha 56-årskalas (vi var båda tvungna att tänka efter och räkna ordentligt för att vara säkra på rätt siffra) om två veckor. Det blir bra. Jag ville ha en överraskningsfest ifjol när han fyllde 30 men det skulle sig vara svårt på distans.

Jag försöker få honom att säga ledtrådar vad det är han ska ge mig i present som han har "beställt" och som "kommer på posten imorgon". När jag frågar om det är något med mumin gör han någon slags tvetydig cirkulär rörelse med huvudet som kan tolkas som både ja och nej. Ibland börjar det på D och ibland "är han inte säker längre".

Nu ska jag boka biljetter till bokmässan. While 24.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar