söndag 27 september 2015

bokmässan.

Halloj från en luftmadrass på ett köksgolv i Stockholm. Här ligger jag och är trött efter en stressig, intensiv, rolig och lärorik bokmässa i Göteborg.

Det var min första gång och jag visste inte helt vad jag skulle förvänta mig men Jesus det var så himla kul. Människor överallt och stressigt att hinna till men det jämnar ut sig när man får lyssna på Susanna Alakoski, Mark Levengood, myter om isländska språket. Köpa billiga böcker, plötsligt upptäcka att en av mina största och första stadigvarande idoler Kaj Korkea-aho är på plats och ska upp på scen precis när jag helt ovetande står just vid den scenen och fingrar på muminböcker. Köa i 45 minuter för Clara Henrys signatur. Och så vidare.



Och alla saknade människor jag fått träffa. Människor med sjuk humor, bra humor, humor. Människor jag vill ha inom ständigt räckhåll. Inte i Italien, inte i Skövde. I mitt rum.


Nu ska jag sova så jag orkar åka till WALES  godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar