måndag 12 december 2011

jag är ingen lärarstudent är du det?

En vecka sedan jag vaknade i frustration av snön på marken. Den är nästan helt borta och är det bästa som finns. Min hyra har höjts med 1,95 procent. Det är julafton nästa vecka. Här sitter jag. Det är fredag om fyra dagar. Om åtta ska jag ha två sidor analys. Det är människor överallt och knappt något dagsljus. Många utbytesstudenter. Med blå jackor. Det vinglar lite i mitt huvud. Jag har bara druckit vatten. Måste titta på samenyheterna ikväll. Har saknat det. Jag saknar ibland.

2 kommentarer:

  1. Brukar du också titta på samenyheterna? Ibland. Inte för att jag förstår ett ord men språket är märkligt och skönt.

    SvaraRadera
  2. jo! nästan varje kväll. jag förstår inte heller men det är mycket intressant. min önskan är att nån dag förstå åtminstone nån mening. skulle vilja studera det, både språket och hela kulturen.

    SvaraRadera