onsdag 10 augusti 2011

mamma mu och kråkan.

Förra helgen var jag och Madde till Tuuri. Jag hade inte varit till Tuuri sen jag var 13 bast, säger jag för att nu vara lite Sverigesvensk. Från det mindes jag endast mina inköp - en röd tröja och en fotboll - så stället var som nytt för mig.

Men kära värld så mycket bra saker jag hittade. Jättemånga Muminsaker. Och annat. Satt fint med lön idag. So to speak. Fast jag hade ändå kontroll. Kon-troll. Har ni tänkt på hur såna ser ut? Ett sånt ska jag rita nån dag.

När vi gick ut och var på väg till bilen pratade vi om Mumin-muggar. Och då sa Madde: Ja har ein tär heim i Pensal tråor ja... Ja tråor ee Mamma Mu.

Mamma Mu(min). Muminmamman. Mamma Mu. Mamma som mamma! Vi skrattade ganska länge. Sedan körde vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar