onsdag 10 augusti 2011

när du hör det här ljudet vet du att du har det bra.

jag bloggar inte så mycket sommartid
jag skriver överhuvudtaget på tok för lite överallt
för att
jag står på gräsmattor
tittar på mina gula skor som tittar på mig i samförstånd och vi säger
det är bra
alldeles just nu

jag lyssnar på ljud och njuter
som när man var liten och hade ljudsagor på kasett
"när du hör det här ljudet vet du att det är dags att vända blad"
när du hör det här ljudet vet du att du har det bra

ganska mycket går som det skall
jag skrattar och gråter
men jag gråter för att jag skrattar

det finns så många bra platser, människor, saker att applicera lagom mängd humor på.

och på natten kan man lyssna på vielä on kesää jäljellä när folk tjatar om höst och kyla
på natten är det annorlunda

natten är frihetens timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar