söndag 21 augusti 2011

jag har fem dagar kvar hemma och vad säger vi om det

jag är hela tiden det där gråa
den gråa punkten som inte spelar någon roll
som är ingenting
totalt förståndslös
som man kan skylla allting på
skrika på
håna
som varken är bra eller dålig
och råkar jag nu vara någonting så är det något dåligt

jag har funnit mig i det
blint gått omkring och trott att det är så det är
men det är klart att det inte är så
godmorgon har du sovit gott?

jag har blivit äldre
sagt ifrån
förändrats och förändrat
vaknat
godmorgon har du sovit gott?

jag är fortfarande grå
men jag har lärt mig hur man skiftar färg
jag kan vara svart vit grå blå gul rosa
är jag det blir det blåsande
för jag ska vara så lätt att bryta ner

ibland kokar min färgblandning över
men efter 20 år (ok 10) av påtryckning är det väl inte så konstigt
jag vill skrika att
äpplet inte faller långt ifrån trädet
men eftersom mottagaren inte förstår betydelsen
tiger jag
det faller ändå så pass långt
en halvmeter ordspråkskunskap och andra saker om ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar