torsdag 18 augusti 2011

dåliga poesins dag.

Idag på jobbet, i min ensamhet, hörde jag på radion att det var dåliga poesins dag idag. Vi lyssnare fick i uppdrag att skicka in den sämsta dikt vi kunde åstadkomma.

Jag kunde ju inte hålla mig. Tittade ut genom fönstret. Tog första raden som kom upp i mitt huvud och skruvade lite på den. Skickade in det. Och vann.

Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det. Jag studerar litteraturvetenskap och jobbar på en diktsamling som jag faktiskt i något skede av mitt liv hoppas på att få publicerad. Och så vinner jag pris för sämsta dikt.

Nånä, inte så ändå. Jag visste vad jag gjorde och jag tycker det är roligt.

Här är den:

"Kattpäls fuktas i regn
jag ser det hända"

Undrar vad jag får för pris på posten!

Hälsningar Svenskfinlands sämsta poet.

2 kommentarer:

  1. Jag ser det hända, det låter bekant liksom är det Forsström eller Gripenberg??!!

    SvaraRadera
  2. haha ingen aning! kom it å säg att ee frågan om plagiat ;)

    SvaraRadera