tisdag 12 juli 2011

trollvinter

jobbat hela dagen, det var svettigt och plastigt och allting luktade aceton och jag andades tänkte jag att det är nu jag svimmar för första gången i mitt liv.

min äldre svägerska fyllde 30 och ordnade kafferep. åt jordgubbstårta och smörgåstårta och alla slags tårtor man kan behöva på ett rep.

letar som besatt efter tove janssons bok trollvinter, jag har den här någonstans, bör läsa den, helst i solsken, önskar mig en häst, blir för lång tid på jobbet, vet vad som händer, man äter en tredjedel av ett piller, en del i gången, långsamt tveksamt sparsamt fast man måste ha hela och genast men nej en vuxen människa är en vuxen människa och jag låter allting gå. jag vet inte. allting bara är.

tre dagar till helg. tre dagar till the ark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar