onsdag 13 juli 2011

muminshopping istället för simning.

Idag efter jobbet skulle jag simma flera hundra kilometer, och begav mig därför till Vörå. Simhallen var ju förstås stängd. Allting var stängt och det enda som fanns var en remont och två estniska byggare. Lite sur gasade jag till Halpa, som min mommo alltid sa, och köpte en Muminmugg (Muminmamman) och en STOR Muminhandduk, eller som svenskarna säger: badlakan (Sniff).

När jag såg den gassande solen och mötte tanken att jag kommer hem till ett tomt hus slog jag en signal till min kusin, bosatt typ en kilometer från Halpa. Hon och två av hennes tre barn befann sig på minigolfbanan jag kört förbi en halvtimme tidigare. Jag körde dit och agerade sekreterare i spelet. 2, 4, 6, 7, 3. Ungefär. Sedan blev jag bjuden på lakritsglass och parasollet sjönk ner över oss alla. Snipp snapp slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar