lördag 9 juli 2011

åh flashback

hittade en gammal lista som jag och serne gjorde 2007 när vi hade som roligast och var som mest påhittiga, och unga. det var tider, det. jag har svarat igen, 4 år senare, och skrattat.

1. Var bor du?
i småland.
2. Tror du något idag? Vad som helst nu bara! jo, jag städar rummet!
3. Bill Clinton? mm!
4. Varför just han? därför.
5. Hur gammal var du när du lärde dig cykla? ganska gammal. min far var i usa och fick en överraskning när han kom hem.
6. KAN du cykla ens? jåo.
7. Tror du man kan lära en hund att gå med rollator? haha ja!
8. Bubblar det? lite smått.
9. Är du FULL? nej.
10. Är du ful? nej.
11. Är du snygg? nej.
12. Har du köpt mycket bröd? jaa ja ha kööft mytchi bröö! 5 ruisleipä å 1 limpo.
13. Är det här en bra uppgift? såklart!
14. Har du funderat på att fara till villan? har ingen.
15. Vem ÄR du? litteraturstuderande, fabriksarbetande, impulsiv, skrattande poet och livsnjutare som letar det absurda i det mesta, karl-erikas flickon, rollatorflickon, whatever. hej.
16. Varför sa du inte det genast? frågade du kanske?
17. Samlar du på vassa knivar? nej men på människor.
18. Känner du nån som heter Filip? JÅ :D
19. Har du födelsedag idag? nä på hösten.
20. Ace of Base? all that you want is 80-tali.
21. Vad är det dummaste du nånsin gjort? åj vejtni tå ja bara gör klåoka saker ja!
22. Varför gjorde du det? ...va?
23. Studerar du? ja.
24. Vad? språk, kultur & kommunikation.
25. Intressanta stad du varit i? (Svara inte Nykarleby då får du på käften) los angeles.
26. Har du ens varit där? (I Nykarleby alltså) 7000 gang för mang.
27. Tycker du om att blåsa vittu såpbubblor? jepp!
28. Om jag säger 95.2, vad säger du då? radio...vega.
29. Kan du finska? jo.
30. Förstår du svenska? nånä.
31. Har du nånsin träffat en elak busschaufför? till och med två...
32. Ska vi fara på klassresa? ja.
33. Ska vi vara bästisar? nå som typ!

Vad säger du om jag säger
34. Urho Kaleva Kekkonen? bäst.
35. Lunarstorm? åh gud.
36. Oravais? vackert så.
37. Nykarleby? usch.
38. Pensala? gulligt.
39. <3> jåå <3
40. Fiat?
mitt i allt?
41. Toyota?
min bil är en sån.
42. Blåbärspaj?
gooood.

43. Nämn en situation som borde ha hanterats annorlunda.
väskgenomgången på mitt gamla jobb.
44. Har du varit berusad i Vasa?
ja
45. I så fall, vad hände då?
vilken av gångerna? jag pratade tyska i stadshuset en gång. en annan dansade jag disco mitt på vägen och en tredje ringde jag mcdonalds 03.30 och frågade onko teillä kotikuljetus. och ja.
46. Kan du spela GITAAARR?
ja lite nog.
47. Höger eller vänsterhänt?
vänster
48. Är det nån skillnad?
jå ganska många.
49. Är du pucko? :)
vad verkar det som?
50. Har du träffat Stig?
hela tiden.
51. Fräser du ofta?
när jag har lust.
52. Är du på dåligt humör?
nej.
53. vad brukar du göra åt saken?
skriva ner saken.
54. Hugga ved?
hihi
55. Vad är sexigt?
musikalitet och artistiska talanger i allmänhet, humor och fint hår och fina dialekter
56. Vad är inte?
noll självdistans och folk som skrattar åt sina egna skämt. speciellt om dom är dåliga. USCH.
57. Är du rädd för grodor?
de är obehagliga
58. Förolämpa mig!
du är dum
59. Tror du jag tog illa upp?
klart du gjorde
60. Om du skulle få en superkraft, VILKEN?
gör mig osynlig.
61. Hur brukar du fira midsommar?
dricka vin eller slurva runt.
62. Hur brukar du fira andra saker?
hurra som fan.
63. Vilken skola går du i?
LNU
64. Är det en bra skola?
faktiskt.
65. Brukar du få bra uppgifter?
haha näää

Vem
66. är den dummaste du känner?
hemlis.
67. är den elakaste du känner?
en som förstås är kvar där allting började.
68. är den snällaste du känner?
min mommo.
69. är den sötaste du känner?
Alla mina vänner är söta.
70. ska du gifta dig med?
ska inte gifta mig.
71. skulle spela dig i en film?
blir ingen film av mig höhö.
72. är din största beundrare?
klaus-werner.
73. är den enda som förstår dig?
ann-luise.
74. är den snyggaste du känner?
min kompis josefine.
75. är den äldsta människa du känner?
vet ej
76. är den bästa lärare du har haft?
bosse

77. Om du fick fara till Helsingfors. Vad är det första du skulle göra?
borgbacken.
78. Brukar du ofta missa bussen?
förr.
79. Vad tycker du om kollektivtrafik?
kärlek
80. Ett 6e kärnkraftverk eller inte?
NEJ
81. I Nykarleby?
haha nee
82. Eller var?
ingenstans.
83. Tycker du det här är dumma frågor?
roliga.
84. Skulle du kunna göra dem bättre själv kanske?
nä!
85. Brukar du help yourself?
mm
86. Vad är du arg på just nu?
måste man vara arg?
87. Brukar du slöjda bort dina bekymmer?
är så dålig på slöjd
88. Aj, använder du en såg ellör?
är så dålig på slöjd sa jag
89. Eru bög ellör?
ne
90. Om du fick ett vapen, vilket skulle du välja?
humor
91. Vad är den bästa låten just nu?
lars winnerbäcks jag vill gå hem med dig
92. Varför svarade du den?
för att den är så lite men ändå så mycket.
93. Pommac eller Baileys?
pommac
94. Radio Pleppo eller Bad Taste?
pleppo är mitt liv
95. Skulle du behöva ett lexikon?
jaaaaaaaaaaaa
96. Huuuuuuöööö.
jahaa?
97. Vet du vad du vill bli?
Jaag? nää
98. Otto von Bismarck?
i preussen.
99. Are you gonna live forever?
jamen veit ni.
100. Vad ska man göra om man inte klarar körkortet?
skämmas eller strunta i att ta det.

1 kommentar:

  1. Jag skrattade också! Och blev liksom varm inombords! Kramarr.

    SvaraRadera