lördag 26 februari 2011

"sluta utnyttja ditt handikapp, ditt jävla rövhål"

Så vackra ord fick jag höra ikväll på krogen. Från en tjej, givetvis. Av någon orsak är det alltid det kvinnliga könet som häver ur sig konstiga stöddigheter.

Det började på toaletten. När det var min tur i kön gick jag in. Då snäser ovannämnda tjej "Jaha, du smiter före i kön du!". Eftersom man alltid kan göra misstag ber jag om ursäkt, backar ut och låter henne pissa före mig.

När jag sedan står på dansgolvet och pratar med min kompis kommer samma människa och skakar mina axlar och skriker "Du är ett jävla rövhål, vet du det?". Det vet jag ju inte, så jag låter henne fortsätta.

Hon säger att hon gånger innan denna har sett mig "smita före i kön" in till krogen. Det stämmer alldeles väl att hon säkert sett mig gå före. Men detta på vakternas direktiv. Av den enkla orsaken att jag inte ryms med dallarn genom stängslen. Det är inte så att jag står och gnäller på att få gå en annan väg, utan de har sagt till mig att göra så av praktiska skäl.

Hon skriker vidare att först detta, och sedan går jag före i toalettkön och avslutar med att jag bör sluta utnyttja mitt handikapp, som det jävla rövhål jag är.

Hon hade nog mer handikapp än mig tror jag. Eller jag vet.
Att gå på en människa som man inte vet någonting om bara sådär. Fy farao.

Såklart jag vet att det inte är något att bry sig om. Såklart jag inte bryr mig, egentligen. Men varsågod, åter ett prov på hur irriterat fascinerande människan är ibland.

Gonatt.

PS. I övrigt var kvällen mycket trevlig och människorna var mycket glada och Streets of Mars var mycket bra.

4 kommentarer:

  1. Honde som saa e va ett rövhål tycker jag! Do ska aldri bry de i tokode! <3

    SvaraRadera
  2. jå hon va jo he :D nä, men ja tycker ee intressant ho en människo kan bete se...

    SvaraRadera
  3. usch vilken idiot som sa det där! vill kasta bajz på såna!

    SvaraRadera
  4. vi kan göra det tillsammans :D

    SvaraRadera