torsdag 24 februari 2011

visste ni?

Alla har vi nog läst om världens starkaste björn, Bamse, någon gång i livet. Visste ni att Brumma, alltså Bamses yngsta dotter, är utvecklingsstörd? Ni får mycket gärna besvara min fråga med en kommentar. Jag vill köra en liten gallup.

Det fick jag veta idag. Och jag skrattade. Jag skrattade så jag grät. Så jag fick mascara runt ögonen och ont i ryggen. Inte för att det är fel på att vara utvecklingsstörd, absolut inte. Snarare för att det kom så oväntat. Av alla figurer och alla serier så är det just Brumma. Och att man inte fattade, för att man var så liten när man läste. Och, slutligen, hur ser man på en björn att den är utvecklingsstörd? Ja, min humor är kanske inte riktigt normal. Men den är det bästa jag har.

Tydligen var det Skalman som lyckades diagnostisera henne. Det var ju väldigt fint tänkt av Rune Andréasson, tycker jag. Brumma har tydligen svårt att prata och lite svårt med former och sånt tänkande. Lite problem på dagis och så. Mer om henne kan ni läsa här.

Dagens bästa nyhet tycker jag.

1 kommentar:

  1. Skalman är fan kung! Inte nog med att han uppfinner en massa saker; han är tydligen läkare nu också, och detta hinner han vara innan hans mat-och-sovklocka ringer! :D

    SvaraRadera