måndag 17 januari 2011

huomenta gomorron

23:56 igår hade jag 4 minuter på mig att skicka in tenten och var långt ifrån klar - sidantalsmässigt.
fanns heller ingen tid till genomläsning så jag fick skicka in den som den var. alldeles åt skogen.
onödigt att jag gjorde det egentligen. pinsamt.

nåja, omtent it is.

sedan somnade jag sött i min hytt och vaknade av de sedvanliga hysteriskt rappa knackningarna på dörren och det sedvanliga hysteriskt rappa "huomenta gomorron."
god morgon är kanske den värsta fras jag känner till. finns inga goda morgnar.

vid terminalen i stockholm var hissen sönder. den hade på nåt sätt fastnat så att dörren inte gick fast. jag såg inga andra människor och inga andra möjligheter än att själv släpa ner dallarn för säkert 30 trappsteg. var för många steg för att jag skulle våga släppa ner den att ränna själv, vilket i vissa fall är en utmärkt lösning. var hundra på att jag skulle missa bussen. men det gjorde jag inte.

åt frukost och läste aftonbladet på ett café. kände mig otroligt vuxen.
gick till bussen. somnade direkt. sov ganska exakt hela vägen hit.

nu är jag här och det känns bra. plusgrader, asfalt, gräsfläckar.
imorgon ny kurs, nya människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar