lördag 25 december 2010

hej.

Så var denna julafton över.
Jag har tänkt varje gång de senaste fem åren att jag inte överlever en till.

Men denna var ganska smärtfri faktiskt. Även om jag fortfarande känner att en utlandsresa vore på sin plats nästa år denna tid. Ska bara hitta en bra karl att åka med. Har ungefär 300 dagar på mig. Man vill ju inte flänga runt med folk man känner för dåligt!

Nåja, nu ska jag berätta vad jag fick i julklapp. För jag är så glad.

Jag fick Muminhanddukar! En svart med Stinky och en lila med Snorkfröken. Jag blev barnsligt glad. De är så fina. Och det roliga är att jag aldrig berättat för några julklappshandlare att jag velat ha dom. Jag har bara gått förbi dom hundra gånger i Citymarket med Bazooka och varit arg på att jag just då inte haft pengar över. Jag skyndade mig att berätta nyheten för honom nu ikväll. Han förstod min glädje.
Ellen som är fem år såg på dom och sa "Vad fina saker du fick Ida! Du gillar ju Mumin lite!"
Nej vadå?
Jag fick även två stycken tallrikar till min samling/service.
Tusen tack kära broder med familj!

Av pappa fick jag en gitarrbok. En uppföljare till den jag fick när jag fick gitarren för två år sen. Hundrafyrtio låtar. Perfekt. Faktiskt jätteperfekt.
Och så fick jag nån del till min Pentik-service. Vet inte vad det är riktigt, men det är något husligt och vuxet. Typ en pajform eller något. Jag ska väl börja baka, bränna upp campus...

Systern med familj gav mig ett presentkort till Vero moda (HEJ mellandagsrea!) och ett par örhängen.

Tack för allt fint!

Efter att tomtarna varit här spelade jag och syster bordshockey som Edward fick och jag undrade faktiskt om vi någon gång hade haft så kul.

2 kommentarer: