tisdag 9 november 2010

kära tomten, detta är min önskelista.

Börjar känna mig så pass gammal att jag inte längre behöver julklappar. Men alltid är det nog någon som ger något i vilket fall som helst, så då är det lika bra att önska sig något man vill ha/behöver. Nu kör vi.

Detta är ett Kalevala-smycke (halsband) och jag önskar det jättemycket eftersom jag älskar hästar och det är fint. Observera: SILVER, icke brons.
Osäker på priset, men borde röra sig om 50 euro pengar eller så.
Bild härifrån.


Detta är också ett Kalevala-smycke som har jag önskat mig väldigt länge nu. Kom fortfarande ihåg, silver.
Pris: 49 euro, åtminstone i den där gula guldsmedsaffären i Rewell Center.
Bild härifrån.



Beatles-pussel, 1000 bitar.
Nu tänker ni säkert att jag redan har ett Kaj Stenvall-pussel som jag aldrig bygger färdigt. Och det stämmer så väl, men det finns en orsak. Någon av mina syskonbarn har farit iväg med en bit som numera är spårlöst försvunnen. Förstås är det lite mitt fel, som inte förvarat det på högre höjder. Detta ska jag förvara uppe på skåpet ifall tomten råkar besöka till exempel Suomalainen Kirjakauppa, där det finns för 15,90€. Där finns ett annat också, men det var bara en färggrann bild. Jag vill ha det på bilden ovan, eller så inget alls.
Bilden googlade jag så fyndigt fram.



Någon av dessa Muminmuggar. Det är ungefär dom här som fortfarande saknas i min samling.
Finns lite överallt för ca 13€, Halpa-Halli för till och med 10€.
Bilder härifrån.

Kom ihåg att detta bara är förslag. Jag behöver fortfarande ingenting. Mest önskar jag mig frid. Och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar