söndag 17 oktober 2010

-jag blir förmorrad! -du svor! - å du irriterar! -jassååå!

idag hoppade jag och ellen på bussen in till stan. gick på bio. mumintrollet och kometjakten. den var rolig. en liten besvikelse dock att skarsgårdarna gör rösterna i den engelska versionen. men andré wickström gjorde sniffs röst, det kunde inte bli bättre tror jag.
men muminmamman (vem det nu var) misslyckades lite med finlandssvenskan här och var. till och med ellen hörde det.

på tal om finlandssvenska frågade emely igår om det finns nåt band som sjunger på finlandssvenska. sås och kopp, sa jag. så började jag lyssna igen för första gången på 13 år och det är egentligen ganska kul.


så där annars kan jag inte sluta fnissa.
det är något någonstans i magen.
tror jag.
hihihihi.

fnissar inte åt att jag ska åka hem dock.
snarare åt att jag kommer tillbaka.
hihihihihi.

2 kommentarer:

  1. vaför sa du int die zlaskhinx?:D
    å så finns e ju jim v & fasa, kulturmaffian, jakob böhme, dom andra å häxjesus. allt hittas no på myspace. vis häxjesusas "bästa bästisar"-videon som dom har på myspacen sin åt emely. http://www.myspace.com/hxjesus

    SvaraRadera
  2. nå ja tänkt it på e, sori :D JAA BÄSTA BÄSTISAR! kanski vädens bästa låt. ja måst vis an.

    SvaraRadera