fredag 29 oktober 2010

JA HATAR MINT!


Det här är jag och jag är nyss hemkommen från humorgalan. Såhär är humöret då. 15 euro i kattstjärten.

NÅNÄ, IDALAVIDA SKOJAR IGEN.
Mer såhär.

"JA HATAR MINT!!"

Jag skrattade nästan ihjäl mig kan jag lova. Mascara fanns nedanför mitt ena öga när jag kom ut och magen gör ännu ont. Visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen ibland när det inte gick att sluta skratta. Fast jag var väl nog på rätt ställe ändå.
I första akten var Ahmed & Ahmed bäst. Sen kom både Kaj och Kara-tv och tryckte på mina skrattknappar. 10 euros också men det hade jag sett förut. Den blev ju inte sämre för det men satte kanske inte lika djupa spår eller hur jag nu ska uttrycka mig graciösast. Förutom Facebook-sketchen. Gud gillar detta. Och vandringsevenemanget alltså. Och så fick jag höra Rolling Stones-imitationen igen. Gotta love it säger jag bara.

5. "Man behöver en fläkt å en hälla "
4. "HA DO KÖÖPT MINTSORTIN?!"
3. "Vi får låt sjölv tå å itt ha na trää som låtär"
2. "Ja såå it framträdandi fö ja va tidee bakom tepani"
1. "Kan jo it säg naa tå ni bara skrattar."

PLUS blommig falukorv. Jag fick andnöd. På ett bra sätt.

Blir det nånsin fler föreställningar så ÅK! Det var värt varenda cent, det var till och med värt ett missat Idol. Jag är så glad att någon tar sig tid att ordna såna här typer av tillställningar också på mindre orter. Det är på skoj men ändå på allvar. Vacker blandning. Som oftast saknas. Så som det ska vara. Inget konstlat "fy faaan no måst vi göra dehär iår igen". Det är sånt här som behövs. Tack.

Nu ska jag sova, även om jag alltid finner det svårt på grund av konstiga euforiska attacker som alltid infinner sig efter teaterpjäser eller annan fin kultur. 06.30 ska jag vara på plats hos sovande systerbarn. Vilka jag sedan skall barnvakta hela dagen. Efteråt inflyttningsfest hos Jonathan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar