torsdag 28 oktober 2010

om man vore frass och hette ove.

ikväll har jag hälsat på bror min med familj.
där fanns alla tre barn som jag lämnade dem i källaren framför tv:n i somras, fast större.
arvid kunde stå och krypa och allt möjligt.
synd att jag lämnade kamerasladden i sverige. jag skall regna bilder när jag kommer tillbaka.
och så fanns där en pytteliten, grå frass. han hette ove och var den finaste katt (eller ja, frass) jag sett på länge.
bror min hade huvudvärk som han trodde kom av att han ätit för mycket fisk. det blir inte mer min bror än så. han hade också ett roligt skämt om mig som sjuk människa men jag låter det förbli oskrivet med all respekt för människor som är drabbade på riktigt.
jag drag viisasten teetä eller tee eller vad det heter på finska. med hopp om att bli vis.

imorgon: den ack så efterlängtade humorgalan! ikväll har jag sprungit runt i köket som en hund och längtat. jag har längtat sedan måndagen när jag fick våra platser.
innan den funderar jag på en snabb resa till stan för att inhandla present.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar