söndag 31 oktober 2010

fest på esplanad i stad.

jonathan hade ett party för att han flyttade in i sin lägenhet.
som gåva skulle jag tillsammans med vinflaskan från sydafrika överräcka ett paket med mintsortin. sorten fanns ingenstans.
vi lekte mest "ett ord i gången-sagan" blev allt möjligt roligt med kvevlax sparbank och fiskar och mumintroll och bamse och mormor och morfar som snurrade på wc. roligast var killen med någon typ av koncentrationssvårigheter som alltid kom med det mest oväntade och ibland felaktiga ordet.
på slutet lekte vi lapp i pannan. jonathan var skalman och frågade "e jag yngre än 30?" varpå carro svarade "svårt ti säg... i bästa fall."

idag lunchade jag med natu i stan. jag fick världens största kram. den behövde jag. det bästa med natu är att det är så lätt och skönt att prata med henne.
vi satte oss vid bordet och hon frågade genast:

- hu går de me hande killen din?
- åt hell, hu går e me dina? (notera pluralis!)
- nå va vittu tror du, åt helvete förstås.

och så fick jag höra en halv bibel men jag har saknat det så det var bra.
jag kunde påbörja en mening om diverse incidenter i mitt liv och hon hajade händelsens huvudperson utan ens minsta ledtråd. en del är hon skicklig eller så består mitt liv av för få personer eller så är jag bara enkel i mitt tankesätt.

ikväll dansar jag i min säng.
det är roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar