onsdag 22 september 2010

det allra bästa.

Det allra bästa idag är ändå att igår satt jag och skrev och gnällde ihop lite mer än en sida om varför jag behöver få förtur till lägenheterna här i detta område som jag bor nu, eftersom det är så nära till allt och idealet för en sådan som mig.
Idag efter skolan gick jag till bostadsförmedlingen och lämnade in denna skrivelse och ett läkarintyg. Mottogs på bästa sätt av en snäll kvinna. Drygt en timme senare ringer hon upp mig. Och hon säger att det är beslutat att jag nu får förtur i kön från och med nu. Jag hamnar på första plats så fort jag hittar en lägenhet jag vill ha och gör intresseanmälan.
Jättesnällt av dom, faktiskt. Tänk det. Alla måste flytta sig för här kommer jag. Typ. Tack.

Fast det är ju lite bråttom. Allra senast 1 december ska jag vara ut härifrån, men helst så fort som möjligt. Just nu finns inga lediga ettor i detta område. Det betyder att om det kommer så blir de lediga först i januari tidigast. Jag överväger nu att satsa på en tvåa och hitta en själ att dela den med. Men vem? Vem är snäll och tolererar kreativa anfall som kan te sig lite hur som helst, tål att höra gitarrspel som inte är världsklass och en hel del Pleppo, som är världsklass. HEJ HEJ BO MED MIG!

Ps. Jag är för jävla sämst på att laga mat. Men diska kan jag! Och tvätta kläder! Och skoja! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar