torsdag 16 september 2010

dag nummer september.

Föreläsning, grupparbete.
Fattar inget.
Vill fatta.
Men vill mest skriva.

Bussen till stan.
Lusläste miljöpartiets affisch i tio minuter.
Allt för att undvika ögonkontakt med mannen mitt emot.
Hans enkla blick avslöjade tanken
Och miljöpartiet vill modernisera Sverige modernisera Sverige modernisera Sverige.
Men jag kommer nog ändå inte att rösta inte att rösta inte att rösta.
Jag klev av och såg honom två gånger till men sedan aldrig mer.

En röding, hann ej uppfatta exakt parti, bjöd mig på marshmallows på pinne.
Generöst och ett bra försök.
Jag kommer inte att rösta rött för det.
(Jag vet att jag inte får här)
Men tack för godiset.

Det härligaste som finns är
när man plötsligt släpper allting
och totalt ändrar uppfattning om en människa.
Till det bättre alltså.
Gång nummer 2 hände idag.

Eller 3. Kanske. Hur man nu ska se på saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar