torsdag 9 september 2010

ålderdomen bloggar.

hejsan. nu är jag tjugo år och inne på ålderns höst, kan vi ju säga och konstatera det passande.
är ändå tacksam att jag får uppleva min tjugonde födelsedag, med tanke på att min tvillingsyster inte ens fick uppleva vår första.
jag tror aldrig jag har fått så många grattis som i år. och jag blir så glad. gladare än ni tror. jag är inte så van vid att det ska vara nåt speciellt med mig, liksom. ni är alla så snälla och söta! tack!

hämtade posten. det gör jag inte så ofta. men idag hade jag fått post. pappa hade skickat kort!
och systern!


sen åkte jag in till stan. köpte subway och armband åt mig själv i present. mös.
vid halv åtta mötte jag upp ellen som kom hit på kladdkaka och idol.
jag skulle servera, och inga köksattiraljer är mina eftersom jag hyr lägenheten i andrahand;

- vad ska jag skära den med? vad är det här? kan jag skära med denna? jag är inte så huslig...
- inte jag heller, men det borde vara en smörkniv och det borde gå bra...

systern med familj ringde till mig och sjöng. vi pratade och jag frågade sedan ellen om hon förstod något. det gjorde hon inte. inte så mycket. vi såg på idol och jag hade roligt åt den där killen som bodde i båt, fastän han inte vad med idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar