tisdag 24 augusti 2010

hej säger jag och berättar att imorgon börjar introduktionen.

Imorgon bitti ska jag infinna mig på ett ställe jag knappt hittar till. Men jag föreställer mig att fler som inte hittar står i närheten. När jag sedan har hittat ska jag träffa och lära känna mina blivande klass- och programkamrater.
Vädergudarna ska regna. Jaha.

Den där sköna tröttheten som har infunnit sig varje kväll sen jag kom till Småland är inte här ikväll. Men jag är inte nervös. Bara lite speedad.
Och irriterad för att jag inte lyckas registrera mig och skaffa studentkonto som jag måste. Hur jag än gör skriker systemet nej. Jag svär på finska. Men det fattar det ju kanske inte, det svenska systemet.
Jag har heller ingen aning om hur jag ska hitta till ängen där vår nollning börjar på torsdag. Fattar inte. Jag måste installera en gps på dallarn. Fast jag har inte råd.

Nu vill jag skriva dikter. Minst 20.
Sedan ska jag hoppas på att det blir bra imorgon. Att jag inte har dragit mig och min röv 1000 kilometer bort för något som inte var min grej.

Det är fest här varje kväll. Helt på riktigt. Igår, i förrgår och idag. På torsdag är det min tur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar