onsdag 25 augusti 2010

ida introduceras.

Jag såg genast vilka som tillhörde mitt program i morse. Man ser tydlig skillnad på humanister och typ ekonomer eller mattemänniskor. Så jag följde bara dom. Satt i flera timmar och tänkte "jess va bra" och "nej härrigud ja fattar itt naa" om vartannat.
Sen sprang vi ut i skogen och det regnade och blåste. Vi svarade på frågor. Men jag vann inte. Jag är jättebitter.
Matpausen var lite rolig faktiskt. Jag bara gick till första bästa bord där jag såg tre flickor från min grupp sitta. Varifrån är den ena av dom? Helsingfors, kanske? Jo.

Hon och jag gick till biblioteket och skaffade lånekort så nu borde jag fatta det mesta viktiga förutom det där kontot som fortfarande inte vill fungera (fast jag svär på svenska, eller säger fina ord istället) och vad gäller kurslitteraturen vet jag absolut noll. Vad ska jag ha liksom? Och NÄR? Hoppas jag träffar en eller två litteraturvetare imorgon.

Annars verkar själva utbildningen väldigt bra. Mångsidigt och fint. Bortsett från ett par studiepoäng i ekonomisk överskådlighet eller nånting sånt, men jag ska fladdra med mitt intyg över min dyskalkyli tills det går av på mitten. Tydligen hade de flesta av oss fått reaktioner som "Vad diffust", "Vad ska du bli sen då? Blir du nåt alls...?" och "Va...?". Jag trodde det bara var min far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar