måndag 5 juli 2010

böcker! #2

Idag har jag pratat med en snygg polis. Skitsnygg. Synd att klockan blev jobb... "ANNOS SKO JA HA LAGT IN EN STÖIT", för att citera en av helgens pajaser.
Och ja, jobbat, och köpt böcker på rea.


Paulo Coelho är en författare jag i all evighet har tänkt bekanta mig med, det har bara inte blivit av. Men idag, äntligen!

Jag snubblade över denna. Vet inget om varken författaren eller boken. Men den verkade bra. Jag fastnade. Ibland chansar man rätt.

Min kusins råd om att läsa klassiker i sommar ekade i huvudet. Mitt sista val stod ganska klart.

Så mycket annat vet jag inte idag.

Jag: Har du nå familj elä hu ere?
Kund: Neeeej, dom e döda allihop!
Jag som relaterar till Pleppo och får svårt att fokusera: Oj... bla bla bla bla bla bla...
Kund: Jaaa...
Jag: Om du vill funder så kan ja återkomma, när sku e pass?
Kund: Kanske på julafton.

Åh han var så SÖT.

4 kommentarer:

  1. voi faaaaan ja har totalt blackouta bokrean! ALKEMISTEN + BROTT & STRAFF E SKITBRA BÖCKER OMG OMG OMG OMG OMG OMG

    SvaraRadera
  2. BRA att ja köpt dom då! :D

    SvaraRadera
  3. jag har en bok av paulo coelho. Visti ja e tuff ändå!

    SvaraRadera