måndag 5 juli 2010

02:28.

och jag träffar människor
som är gravida och röker på balkongen
och som saknar ett hem
och blir upplockade av bil.
allt händer längs samma gatan.
gatan där allting började. gatan där vi bor allihop.
och där ingen längre är säker på
om röd är en färg eller en känsla
och glömmer bort att det är på kvällen man ska äta morgongröt.
med havregryn.
och jag träffar människor som önskar att de vore hälften yngre än vad de är
ty de lever i tron att om så vore fallet hade dom haft det där vi kallar en chans.
men chans är bara en färg.
och jag tänker på vad som händer när gränser suddas ut och förstånd försvinner.
jag tror att allting händer i skogen under stenar klockan halv fem.
förstå ingenting lille vän.

och när jag tar genvägen tänker jag på
att jag gick där innan jag använde den som genväg.
och cyklar och djur i magen.
och mat på vår terass i huset jag växte upp.
och vad önskar du dig i present?
gräs och en avsugning.
herregud. nej,
vad hände med oss 1997?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar