söndag 27 juni 2010

sally och dolly i sommarnatten.

Och så igår. Kvällen. Jag vet inte. Livet är så absurt så jag blir alldeles konstig i hjärnan. Jag hade roligt i alla fall. Serne satt på med mig till stan och vi drack rosévin från Australien. Jag vet inte riktigt vad det är med mig och rödvin. Men det är annorlunda jämfört med annat alkoholhaltigt. Men det är annorlunda på ett bra sätt.
Vi träffade Natu och massa andra människor. Skaffade oss fejkidentiteter som vi trodde oss behöva. Jag hette Dolly och Serne var min syster Sally. Topalowic var vårt efternamn. Lite trasig uppväxt kanske. Mamman från Tjeckien och så vidare. Vi åkte massa taxi och vi åkte massa dallare. Det är så hemskt svårt att åka dallare i fyllan. Armarna orkar ju ingenting. Så nu är alla mina muskler i hela kroppen sjuka och jag har oändligt många blåmärken överallt. Det var länge sedan jag senast åstadkom en ordentlig sommarfylla (vin, sena nätter, taxi, yra på msn, skämt om gud (förlåt), konstiga människor, konstiga konversationer och sjutton absurda sekunder). Så det var dags!
Vad som fanns på wc-golvet i morse: massa bark (va?), Vem är jag och i så fall hur många-boken, en vattenflaska, en tom colaflaska, random ensamma strumpor.
Jag hade i alla fall roligt! Här får ni två bilder.





Hejdå, hälsningar Dolly Topalowic.

2 kommentarer: