måndag 28 juni 2010

dagens kauppakung elä va heitt e...?

Slog personligt rekord idag på jobbet. Jag tror det kommer att stå sig för evigt. Visste nämligen inte att man kunde få ens sådär många. Jag gjorde 15 affärer. Fattar inte riktigt. Men jee jee!

Sen kom jag hem och hade skittråkigt. Ingenting har hänt. Jag har liksom ingen lust samtidigt som jag vill göra allt. Jag har funderat på konfirmation. Är inte 14 år ganska jävla oskyldig ålder att konfirmeras på? Som om man skulle förstå vad man gör och vad allt det där innebär när man är 14 bast? Man vet ju ingenting då. Men jag antar att det finns en baktanke. Just för att man inte vet nånting ska man luras dit. Hade konfirmationen ägt rum vid till exempel 18 år istället hade garanterat hälften minde gjort det. Smart tänkt, kyrkan. Kanske lite småelakt också?

Visst, man kan skriva ut sig och allt det där.
Det var bara en tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar