måndag 7 juni 2010

pizza pizzeria!

Det blev ingen park igår, eftersom alla utom jag upplevde det vara för kallt. Istället var vi hos mig till midnatt, ungefär. Det går aldrig att enkelt sammanfatta vad vi gör eller säger när vi är här för allt är så galet. Vi hängde åtminstone upp Che på väggen.

Jonathan the fotograf saknas på bilden. Ser ni det?

Sedan begav vi oss i vampäääyrbäilen till Brändö och en absurd fest.


Där blev jag biten i tårna med full kraft. Det gjorde lite ont men inte så farligt. Jag var mest förundrad över att det hände. Det hade aldrig tidigare hänt. Men när jag var 19, då. Biten i tårna-oskulden is gone.
I vampäääyrbäilen (jag älskar den) for vi på jakt efter pizza pizzeria. Vi fick fel mat och klagade. Då fick vi rätt mat. Vi körde till ABC och krockade nästan med två rådjur. Vi köpte mjölk. Vem är den människa jag är skyldig 45 cent? Serne? Carro? Jonathan? You tell me!
Nu kommer det nästan bästa. När Jonathan sedan körde hem mig och Serne till min gata, åkte vi karusell i vampäääyrbäilen på gården! Runt, runt, runt! Den svänger så fint och bra. Jag vill också ha en sån. Fast jag har inte testat, kanske man kan karusella med Toyota-Edgar också. Jag önskar att någon hade filmat. Det måste ha sett lika vackert ut som det kändes.

Idag har jag varit på 5års-kalas. Jag skäms över att jag inte tog en enda bild på födelsedagstjejen och hennes prinsessutstyrsel. Jag tog inte ens bild på tårtan. Jag var helt stel. Vad dålig jag är.
Efteråt skulle jag köra till Madde min vän. Innan jag kom iväg fick jag åka iväg på en liten trip med denna man som ville se hur jag kör. Som vilken chaufför som helst, sa han.


Madde bjöd på något utsökt med vitchoklad och frukter. Vi pratade och såg på film. Och jag sa "He e typ finsksvenlands stössta". Finsksvenland. Vad trött hjärna liksom. Svenskfinland it is.
Imorgon ska jag agera flytthjälp. Godnatt!

4 kommentarer:

  1. haha de nog mina 45 cent men skit i dee. ja har filma inifrån bilen när vi snurra!

    SvaraRadera
  2. ah, nå du kan få dom när vi e i härmä =)
    uuh ja skrattar säkert som en apstruts...

    SvaraRadera
  3. hylatrip i vampääyrbäilin!

    SvaraRadera