måndag 7 juni 2010

ett inlägg med kimokärlek!

Hamnade på oväntat arbetsuppdrag idag - blombud i Kimo. Gärna för mig, tänkte jag och hoppade i bilen. Helt seriöst, finns det vackrare by? Jag ramlar in i något drömskt tillstånd genast jag passerar skylten. Det är så fint och mysigt med alla ängar och hus och allt, somrigt. Och sen, sen kommer bruket. Aaaah. Idag körde jag lite fel en gång. Istället för att genast svänga om tog jag en roadtrip genom hela byn.
En sådan tur att jag till hälften härstammar från bypärlan, så kan jag flytta dit sen. När jag blivit stor. Det hade jag kunnat i vilket fall som helst, men ja, ni förstår min tanke.


Snart ska jag och syster bege oss till Pensala förskola för att ta tillbaka saker därifrån som är vår alldeles egna mammas alldeles egna saker, eller våra. Som hon köpt i begynnelsen. Jag funderar på hur det skulle vara om hon skulle följa med och tömma allt. Det känns overkligt att det är hennes saker och hennes gamla arbetsplats. Lite som när vi flyttade i våras och jag hittade hennes saker och hennes lappar med telefonnummer.
Jaaaa. Fanns det en mening med allt eller...?

2 kommentarer:

  1. håller me om att kimo hör ti en av di finaste byarna! När man kör genom kimo på ande släton me gröna ängar i kvällssolen, gaah :)

    SvaraRadera
  2. JAAA <3 kimo borde få pris ;)

    SvaraRadera