fredag 7 maj 2010

yes!

Jag överlevde, och jag är nu en fri kvinna!
Fick ett presentkort till McDonalds som tack för praktiken. Då blev jag faktiskt lite glad. Kom ju ganska lämpligt, till en kommande fattig sommar. Ja, för jag fick beskedet idag - inget sommarjobb på Mirka i år för min del. Jag hoppas detta är den sista sommaren vi känner lågkonjukturvibbar i luften. Jag kan tänka mig att det är lite som astma.

Nåväl, jag får hjälpa min syster i hennes butik. Det är också bra. Sen ska jag också sälja fyrhjulingen alldeles nu i dessa dagar. Nog överlever jag och min ekonomi denna sommar också, om än med andnöd.

Minns ni igår när jag berättade att jag skulle göra klart min keynote-presentation? Såhär gick det med det: Jag kom till skolan, startade en dator, öppnade presentationen, tänkte 'äääh ja e jo tössto', stängde den och plötsligt satt jag och en hög kompisar i en taxi på väg till Lidl. I taxin pratade vi om Oravais teater, heliumballonger och dyskalkyli.

Filmkvällen var ju orsaken till själva taxiåket. Mattethomas skulle lägga på filmen och allt var högt uppe i taket. Då staplade han två stolar på varandra och klättrade upp, trots att vi alla sa nej, Mattethomas, nej. Nu kommer det roliga. Anna sa: "Vi far int sen till akuten med dej, minns de!" och så gjorde hon sådär ajabaja med fingret som Alfons pappa.

Jag målade upp följande bild i mitt enkla huvud: Mattethomas ramlar, kanske bryter ett ben. Ingen gör något. Då minns han; han fick ju faktiskt en tillsägelse om att han inte blir förd till akuten. Vi bara sitter där, bestämda att inte göra ett dyft, eftersom sagt är sagt.
Jag fick roligt åt fantasisituationen både innan filmen och när jag skulle sova inatt.

Ikväll ska jag på bio med Natu. Få se vad hon har att berätta.

2 kommentarer: