torsdag 6 maj 2010

19 minuter

det är 19 minuter kvar tills jag får starta bilen och köra hem.
så ska jag sitta på balkongen och läsa bob dylans memoader del ett
och äta rågbröd med ost på.
och bara njuta
av sol och text och mat och stunder av frihet.
det lär dröja innan jag sätter mig vid datorn.
usch så jag tröttnar. i ögonen och i nacken och på facebook och alla sidor.
samma statusuppdateringar samma satusuppdateringar samma statusuppdateringar.

sen ikväll ska jag gå till skolan i ett försök att göra klart min keynote-presentation
och efter det är det filmkväll på samma ställe.
jag skulle vilja ta med mig en påse majsbollar.
majsbollar är mitt favoritgodis.
men jag vet inte om jag vill
för nu har jag helt utan att tänka på det klarat mig utan godis typ flera veckor.
fast jag behöver ju inte köpa så många. bara fyra eller fem.

under tiden jag skrev denna text hände något med tiden.
den gick framåt och nu är det inte nitton minuter utan tolv minuter tills jag får köra hem!
tänk om år gick lika snabbt som minuter.
så lite man skulle få gjort. nästan inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar