fredag 14 maj 2010

risotto och värmespader.

Aldrig har jag varit så snål på risotto som jag plötsligt blev idag. Det var ganska lättåtgärdat. Faktiskt. Så nu har jag en hel kastrull risotto för hela helgens hungerkänslor. När jag köpte maletkött visade termometern på torget 27 grader. Det är så skönt och jag är så glad att jag saknar ord för det. Tänk, det är inte ens slutet på maj! Och här går jag runt och känner mig nästan lite som om jag vore i Californien. Käre vädergud, gör så att detta håller i sig för evigt, eller åtminstone till september. Amen.

Nu börjar snart tredje perioden i matchen Finland-Vitryssland. Vem leder 2-0? Det varma landet i norr, ja.
När matchen är klar måste jag på allvar försöka skriva klart min mytomspunna pjäs. På söndag ska den vara inlämnad och imorgon vill jag med gott samvete kunna umgås med Serne.

Hejhej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar