söndag 16 maj 2010

en fin lördagkväll.

Jag är dödstrött. Jag har picknickat i parken, spelat Trivial, varit på bio, kört runt i hela stan, ätit kanelgifflar och kollat på Vem vet mest med Serne. Och Bazooka vad Trivial och parkpicknick beträffar. Det har varit en fin kväll.
Jag förstår inte var jag ska finna någon ork till klädtvätt och pjässkriveri imorgon. Hemska öde så dåligt det gick igår när jag lekte författare. Jag fick den omtvistade öppningsrepliken formulerad och sidnumreringen fixad. Men hur i hela världen ska jag få den att bli som jag har tänkt? Vad har jag ens tänkt? Jag är helt förvirrad. Och vad ska den heta? Frans och fågelfobin är ju en barnbokstitel. Det fattar varje människa.
Jag måste sova på saken. Eller på madrassen. Jag stavar helt seriöst varje ord fel och ser dubbelt. GONATT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar