fredag 14 maj 2010

impulsfylla 1/2010.

Igår blev helt okej. Jag och Natu begav oss till ABC och sen gick vi vidare till Hoviska.

SOM jag saknat detta!


Jag såg ut som en liten rävunge där jag satt, men det är väl okej. Jag ser förresten ofta ut som en räv, har jag märkt. Vore jag ett djur skulle jag nog vara en räv.


Vi två, 17 år. Nästan.

Fredrika och Therese var också där. De var från Umeå och trevliga. Rikssvenska är trevligt att lyssna på. Det roligaste är när en rikssvensk säger satan. Jag får aldrig nog.


Att ta bild på oss alla fyra var ingen enkel uppgift, dock. Därför frågade jag en plötsligt förbijoggande man "hej kan du ta en bild av oss? voitko ottaa kuvaa meistä?"
Han sa "Javisst kan ja de! Från vilken vinkel vill ni ha?"
Det hade vi ingen aning om. En bra vinkel bara. Han var en trevlig man, som hurtigt joggade vidare med hälsningar från oss om att ha en skön kväll.


Vad gjorde vi mer? Inte så mycket, faktiskt. Satt mest och pratade. Men det var trevligt. Speciellt när det är 18 grader ännu efter midnatt.


Efter tre var jag hemma igen. Vill ni slippa bakfylla; drick Mehukatti klockan 07 följande morgon när du vaknar av att åskan smäller. Det hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar