måndag 17 maj 2010

onko sulla mitään grilli makkaraa kotona?

Jag har också hunnit träffa Jon idag. Han var i staden på grund av inträdesprov och i tjugosju grader satt vi på torget där vi diskuterade och åt. Livet blir så mycket härligare när det är såhär varmt. Det medför lycka.
Jag skäms att erkänna det men efter att han åkt hem gick jag till biblioteket istället för att se mina landsmän kämpa mot slovaker. Förlåt. Jag vet inte vad som hände. Eller jo, jag vet att jag glömde bort första perioden helt. Sedan tog det så lång tid att starta upp detta slöa åbäke att det var lika bra att bege sig, för att undvika bokböter. Jag försökte skynda mig där men det går ju inte. Det är så tyst och lugnt och det finns en miljon böcker man vill läsa. Jag drog hem ytterligare en kasse psykologiböcker. Passligt till tredje perioden var jag hemma och mina män vann matchen med 5 mål mot 2.

Aj jo, igår träffade jag Natu en stund. Plötsligt frågade hon mig om jag ville grilla med henne någon dag. Det kom väldigt plötsligt och oväntat men visst ville jag det. Hon ringde genast sin mamma och frågade "onko sulla mitään grilli makkaraa kotona?". Det hade hon inte, men vi ska köpa imorgon. Sen ska vi grilla. Varken hon eller jag kan grilla. Vi ska grilla ändå. HEJ HEJ SOMMAR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar