tisdag 18 maj 2010

i love fpa!

Eller gör jag? Nå åtminstone nu. För jag kommer att få pengar över sommaren också! Vad var det som satt så hårt förra sommaren, va?! Nå hur som helst, nu är jag glad. Visserligen är det minus tjugo procent av den normala summa jag erhåller, men matematiken i mig har räknat ut att det kommer att räcka ganska precis till hyra och räkningar. Nöjes- och matpengar får jag gräva fram på annat sätt. Jobba. Sälja fyrhjulingar. Och sånt.

På tal om sommaren, här kommer mina hittills planerade planer för den (förutom att jobba slash hjälpa syster):

  • festa i parker så ofta jag kan
  • åka till power park med åtminstone serne, natu och jon, alla är fria att anmäla intresse!
  • åka till power park med min familj (sa pappa)
  • se på teater i kimo
  • ta andra skedet i bilskolan (usch!)
  • vistas i buske utanför rockperry-området
  • ha roligt med carro
  • träffa elli när hon kommer på besök från stockholm
  • skriva noveller på balkongen när nätterna är ljusa
  • dra krogrundor genom varje krog och pub i staden med åtminstone serne, vill du är du välkommen med
  • ha kunskapskväll med serne, det innefattar oändligt med avsnitt av vem vet mest och trival pursuit-rundor
  • arrangera så många spelkvällar jag bara kan
  • dricka vin
Och förhoppningsvis en hel del annat skoj.
Jag behöver fler kultur-happennings. Tipsa!

5 kommentarer:

  1. ÅH FÖRLÅÅT JAG ÄR SÄMST :( sätter genast till det! :D

    SvaraRadera
  2. tosi ihanalta kuulostaa! ja ska tänk på våra kommande krogrundor/kunskapskväll/karuseller när ja måst plåg mig igenom juridikhelveti!

    SvaraRadera
  3. haha det är lugnt :D då måste jag besöka dig i vasa också! :D

    SvaraRadera