onsdag 19 maj 2010

42 stycken astetta celsius and i love it.

Efter att jag gjort klart min kruka på hobby fick jag plocka med indianpärlor! Och som jag fick återfall! Jag måste köpa egna, tänkte jag. Men jag har ju inget strykjärn, tänkte jag.
Alltså Gud vad jag älskar hobby. Jag har gjort så många fina saker där under mitt mellanår. Teckningen med hon som är gravid, såna där figurer man kan sätta på speglar och fönster, indianpärlor, kalashatt, tröjtryck, magneter, ALLT. Jag har alltid gillat att pyssla, men man har ju aldrig material själv. När jag har ett helt skåp material framför mig, relativt fria händer, och dessutom har jag under det här året hittat den galna människan jag egentligen är. Då händer det grejer.
Ja, sidospår. Säger hon och ler.

När jag kom hem från skolan (som efter hobby fortsatte med animation och gitarr) satt jag ute på balkongen. Där var det härligt. 42 grader. Jag älskar det. Jag läser en bok om kreativ intelligens just nu. Så jag satt där och ritade gubbar på författarens beställning.

Några timmar senare gick Natu, Bazooka, Mischa och jag ner till havet och grillade korv.
Bilder kommer kanske någon dag. Det säger jag alltid. Jag borde dra till med bildhagel snart.
Mätt gick jag till skolan och fixade på Keynote-presentationen. Simon kom så jag skrattade mest. Men lite blev det allt gjort.

Nu är det allt för sent igen. Men jag är så pigg och glad och varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar