söndag 23 maj 2010

ett dop.

Idag stod Arvids dop på programmet. Det var fint.

Kantorn sjöng och spelade en sång. Mitt i sången kom jag plötsligt på mig själv med kittlande tårkanaler. Jag försökte tänka vad jag tänkte på. Jag kom inte på det. Sen såg jag mig runt och flera stycken satt och grät. Så ja, det var fint.

Arvid Karl Magnus. Titta vad glad och söt han är!


Efter kyrkan följde dopkaffe hemma hos bror. Arvid diggade mitt hårband!

Nu är jag tillbaka i stan. I min mage finns en stor klump hemska saker. Den finns där för att inkommande vecka är sista veckan i skolan. Imorgon är alltså exempelvis sista dramalektionen. Mitt favoritämne. Sista. I mitt liv. Jag fattar noll. Jag började ju nyss? Och ifall vi får Bibbis ris och kyckling imorgon är det sista gången i mix- och musiklinjörernas liv. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Hur jag ska ta det här. Usch.
Men jag ska inte glömma bort att njuta heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar