söndag 30 maj 2010

en massa stora tack.

hej. jag har sommarlov. jag förstår det fortfarande inte riktigt ännu. det känns inte så rätt som det brukar. men snart kommer jag att förstå. och redan nu förstår jag vilket fantastiskt fint år jag fått. hur mycket jag har lärt mig och hur många fina människor jag träffat och hur glad jag varit. igår var det avslutning och kramkalas.

tack bibbi för ditt icke fördomsfulla sätt att se på oss människor, tack för humorn, för kvargen, potatismoset, köttgrytan, brunsåsen, chokladkrämen och alla fredagar. tack för kärleken och omtanken.
tack robban för att du lärde mig hur en c-durskala är uppbyggd, en hel del annan teori och för att du fick mig att inse charmen med kazooer.
tack petter för att du gjort mig till en bättre gitarrist, valde ut bra låtar nästan varje gång och för att du såg att tumplektrum var the grej för mig. b7 är fortfarande favoritackordet.
tack julia för att du fick mig att våga lita mer på mina skrivande ådror. och för att du alltid var positiv. även om våra typer av humor skiljde sig aningen från varandra.
tack dragos för din kompetens inom ditt undervisningsområde. tack för din söta svenska och alla dina skratt.

tack jenny för att du var min kompis från första minuten i salongen första skoldagen. du är fin och jag tycker om dig.
tack ida & manuela för alla fantastiska citat, nya ord och inlevelserika berättelser.
tack joel för de märkligaste funderingar någonsin. dig glömmer jag sent. tack också för att du orkat med mig trots att våra värderingar inte alltid varit likadana.
tack simon för mystiken och den överlägset bästa humorn i skolan.
tack jossan för att du velat vara min kompis. du är speciell, fin och chill.
tack sannah för ditt fina leende du gett mig ganska exakt varje gång jag mött dig det här året. tack för att du är så glad och snäll och hämtade mjölk till mig ibland.
tack johanna för att också du var min kompis från första början. du är bra, jag kommer att sakna dig.
tack fanny för att du gillade min blogg och det var väl så vi egentligen började känna varandra. man blir glad av dig.
tack ludvig för nästbästa humorn och för att du alltid ville hjälpa mig. med väskan och tallriken och besticken och glasen och skjutsen.
tack martin för att du bar ut min stol på julshowen.

tack till alla andra jag lärt känna som gjort det här året till mitt bästa hittills.
ni som får stanna kvar på stället är lyckligt lottade människor. men livet går vidare och jag är glad att jag fått uppleva detta.
senare ikväll kör vi bildrace och citat från året, visst?

2 kommentarer:

  1. Åh, det kommer nog bli tomt utan er i skolan... Lycka till med allting, vi får ju höras! :)

    SvaraRadera
  2. tack desamma! :) jaa absolut :)

    SvaraRadera