söndag 30 maj 2010

vad jag bland annat har skrattat åt.

Jag har sällan eller aldrig skrattat så mycket som jag gjort det här året. Här kommer några av många antecknade bidragande faktorer, citat, av mina vänner.

1. Vi har multimedia. En geting kommer in i klassrummet. Ida åt läraren, helt plötsligt: "Hoppas an sticker de i pannon."

2. "Karan tyckär jo om tå e låtär, wroom wroom ska e låt fö karan!" / Bibbi.

3. "Tänk tå ader ha komi rikti langt i liivi åså ha man sjölv bara komi två steg" / Ida.

4. "Idaa på kara-tv ska vi gift oss!" / Ida.

5. Ida: "Alltså vilken kanal kommer kara-tv på?" Joel: "... FST 5."

6. "He som e bra me vibration e att man känner e fast man int hör naa..." / Joel.

7. "He ha jag haft!" / Ida om dyslexi.

8. "Om man möter en björn ska man gå fram och klappa lillen" / Ida.

9. "Va int bitter i ett halvt år som farsan min kan vara." / Ida.

10. "I would not like if there was two people of me, i would kill the other one!" / Ida.

11. "Barn e som Facebook, man måst ha mee e överallt , di tar ju mee e på wc till å mee" / Ida.

12. "In slow motion everything is possible!" / Ida.

13. Dragos jobbar på datorn och förklarar för oss vad han gör; "...Mark in, and mark out..," Ida: "I don't like that name, Mark."

14. Jag och Joel lagar mat i köket, kryddar med vad vi kallar "kara-munstytchi", alltså den stora öppningen, inte den med små hål. Vi ba "Idaa på kara-tv ska vi krydd matin" och yeah yeah bla bla. Så kommer Ida: "Idaa på kara-tv ska vi sess nedär å ta e lugnt!" varpå hon så vackert och bestämt hoppar upp på stolen och sitter kvar med armarna i kors.

Ja, jag försökte blanda lite i början men det tog inte länge innan jag insåg vem öppnat käften överlägset flest gånger. Och det här är som sagt bara valda delar. Ida min Ida, hon är så rolig. Fast hela min klass var rolig. Roligast. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar