fredag 30 april 2010

vappua.

Det regnar, sorgligt nog. Så någon parkfest lär det inte bli. Men picknick inomhus!
Jag väntar på Carro, Jonathan och Lindfors. Sen kommer Serne, Toni och Jonas. Jag har ingen aning om vart vi tar vägen och om det här blir bra eller inte bra.
Jag handlade inomhuspicknicksingredienser vid Cittari och det var så fullt att jag glömde bort vad jag skulle ha och folk var galna. Ändå släpade jag hem en hel säck.

Förresten så förstår jag inte riktigt vitsen med studentmössor och vappen? Va? Ska man liksom vara stolt på nåt sätt? Visa upp sig? Siii nu tå, ja e student! Jag förstår inte annat.
Nä. Det är nog inte mig grej. Dom är ju inte ens fina. Helt vita och blir bara smutsiga. Dessutom finns ju risken att man ger bort den efter en cider eller fem.
Så jag kör kalashatten istället. Det är både finare och säkrare.
Glada vappen yeah hurra!

2 kommentarer: