torsdag 29 april 2010

när blombegäret blommar - kom till amalia.

Direkt efter dagens finskaprov (årets skämt verkligen, fattar inte ens varför jag är med där, men utan att ha öppnat pappren gick det fint) for jag iväg till Oravais där min syster idag öppnade sin nya blombutik Amalia. Så dit ska ni åka om ni behöver en romantisk ros eller liknande blomster.
Jag körde ett blombud till Rökiö. Och jag hittade!
Rök-i-ö. Kom jag på nu. Att jag inte tänkt på det. Smoke island, typ.

Efter några timmar i butiken åt vi kycklingsoppa hos syster. Ellen mötte mig med "hej skida bida bida bida bida bida" i all oändlighet. "Hej ellen propellen karamellen karusellen rondellen speciellen individuellen cellen" fortsätter jag i all oändlighet.
Stopp där, jag får ingen matro, konstaterar hon diplomatiskt mitt i middagen, fyra år gammal.

En stund åkte jag hem till pappa och krånglade med skattepapper, sedan återvände jag hem.
De gråa molnen över morgondagen på foreca.fi skulle mer än gärna få dra iväg någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar