onsdag 28 april 2010

en fjäder i hatten.

En hel del måste ha gått framåt när den lärare som tidigare inte gillat mig alls idag påstår att jag borde bli producent, för "du har nog idéer du".
Producent låter inte speciellt bekvämt. Det låter stort.
Förra veckan undrade folk om jag har tänkt mig en karriär inom konst när de såg den här:


Den till vänster är en kvinna. Hon hatar livet. Hon är gravid, av hennes mage att döma. Hon har ett ben och ett öga. Armarna växer ihop. Den till höger är hennes man. Han ser framemot att få barn. Han har två av allt man ska ha två av.

Konst är ett brett begrepp så kanske. Det låter fluffigare och tryggare än producent.

Jag har gjort en vappenhatt idag också, på hobby. Det var väldigt roligt. Läraren sa att hon aldrig förr sett någon i min ålder med sådan entusiasm gällande den uppgiften. Men det kunde ju inte komma mer perfekt med två dagar kvar till årets första parkfest med picknick, tutor, ballonger och lite drickbart. Dock fick jag lite bråttom och jag hann inte göra den så noggrant som jag hade velat, men den hänger med i alla fall, min hatt.



Mest gillar jag ändå hattens topp med en fjäder.

En fjäder i hatten, ni vet.

1 kommentar: