lördag 1 maj 2010

lady gaga, you got a phone call.

Mina gäster anlände strax efter sju, Carro med "party-påsan" i beredskap. Den innehöll allt från äppelsprit och partyglas till tobak och granatäpple. Vi såg på roliga youtube-klipp, pratade om viktiga saker och skrattade ihjäl oss.


Alla mina hedersgäster.


Balkong är bra att ha.


Jag var ungefär lika nöjd som jag ser ut. Stämningen var mysig och söt tyckte jag.

Jag ringde Kneet som var hos sin kompis i Brändö. Jag frågade helt kallt om vi fick komma dit. Värden svarade ja, av ren nyfikenhet. Dags att göra oss klara för avfärd.


Carro fixade Lady Gaga-brillor
av tobak.

Sen var det dags för Brändö. Toni var den nyktra av oss och därmed lämpade han sig bäst som chaufför. Varje gång jag sätter mig i en bil jag inte tidigare suttit i uppstår problemet - var ska dallarn rymmas? Till slut fick den plats i baksätet, ovanpå alla mina vänner. Det var svårt och trångt att få in den. Plötsligt satt vi alla där och tänkte på samma sak; barnafödsel, och sa "krysta! push! push! I can see the head! Aaw, it's a girl!"
Jag vet inte om dallarn riktigt är en flicka. När den heter Rosa är den en tjej, men dallarn är nog en pojke. Den är väl både och. Kanske den åtminstone föddes som flicka. Hur som helst skrattade jag mig fördärvad åt proceduren.


Framme i Brändö.

Jonas kom dit med taxi.

Taxin som släppte av honom på fel ställe. Varken han eller jag känner till Brändö speciellt väl och jag suger på att förklara orientering. Jag stod där på trappan med honom i luren och fattade inte var han var. Jag sa "nu skriker ja, säg om du hör me". Så stod jag där som en kärring som har tappat bort sin katt "Jooooonaaaaaaaas, Joooooooonaaaaas!" och han följde ljudet tills han fann mig på trappan. Alla sätt som fungerar är bra.

En annan rolig grej var damerna i fönstret i huset mitt emot. De stod där och showade med hantlar och hela köret. Tiaror hade de på huvudet också. Vi stirrade och vinkade åt dem men de bara fortsatte. Jag undrar hur de tänkte.
När vi inte orkade mer tog vi taxi hem. Jag minns att vi åkte en våning för högt med hissen och att jag frågade några Trivial-frågor.

Idag har Serne och jag ätit första maj-glass på torget och med Carro och Jonathan har jag lunchat kinesiskt. 10 poäng åt det stället. Jag måste gå dit igen. Och igen. Och igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar