fredag 2 april 2010

vadå, spela kung foo?

Idag fick jag Snusmumriken i mitt muminpåskägg! Tänk så fint. Jag har hängt den på väskan bredvid Snorkfröken. Sen lekte jag viktig och mejlade iväg välformulerade utläggningar om varför jag behöver min Edgar. Sedan hade jag påsklov.

Jag, Natu och hennes lillasyster såg Farsan på bio. Den var rolig. "VADÅ, SPELA KUNG FOO?"
Efteråt körde vi runt, jag och Natu. Hennes kompis var plötsligt med och bestämde det mesta. Vi hamnade hos tre turkar nånstans utanför stan. Två var hemska, en var gullig och inte så turk.
De rökte vattenpipa och grälade om tobak och jag vet inte allt. Den ena trodde inte på att jag var nitton år. Han pekade på ansiktet och sa "viisitoista, kaunis!". Jag vet inte om man ska ta turkvisor som komplimanger.

Den gulliga av dom följde med oss vidare på färden. Jag fick mer och mer i nerverna ju längre kvällen led. Dels för att jag har otroligt svårt med det där med otrohet, även fast det inte drabbar mig och dels för att somliga är så otroligt egoistiska.

När vi till slut körde hem den där gick flickorna upp till hans lägenhet för att de behövde pissa. Fem minuter sa jag. Ja sa de.
Sju minuter gick. Jag ringde den värre av dem. Alltså den som inte var med från början.
Hon sa kom upp hit. Jag sa nej, jag far nu. Två minuter. Hon sa okej nå vi kommer hihihi.
Mer än två minuter går.
Den där ringer. Han sa kom upp jag har en säng.
Jag sa nej. Säg åt dem att de får ta taxi, nu far jag.
De kom. Tur för dom. Verkligen.

Jag är fortfarande glad för att jag känner en sådan som Natu.
Men dominanta fröknar följer med noll gånger till.

Igår märkte jag förresten att min bil visar hur många kilometer jag kan köra innan bensinen är slut. Jag är inte säker, men jag tror. Jag kommer inte överens med instruktionsböcker men det måste ju vara.
Arma va bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar