onsdag 31 mars 2010

lov orsakat av påsk.

Nu har jag påsklov. Det är skönt.
Jag har spelat Raymond & Maria på gitarrlektionen som perfekt avslutning.

Som det känns nu kommer jag att spendera lovet här.
Orkar inte åka hem, vi bara bråkar.
Å andra sidan har jag fyra (FEM men bara fyra som vet vad godis är) bedårande syskonbarn som antagligen kommer att agera påskhäxor i något skede.
Hur som helst åker jag inte hem idag och inte imorgon. Ikväll ska jag öva på ord till högskoleprovet samt i högtidligaste möjlighet formulera brev till socialen.
Klockan 22 ska jag göra något jag har saknat - hämta Natu och vi ska köra runt. Som vanligt när vi har lov. Det är så skönt. Man hör på låtar i radion som är så dåliga att de blir bra och Natu pratar högt och mycket och snabbt och inlevelsefyllt. Jag lyssnar och skrattar och tänker. Det är skönt åt hjärnan, som om all skit sugs ut med en sugklocka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar