tisdag 30 mars 2010

vid matbordet. första och kanske enda delen.

Vi fick fårkött i skolan. Det var gott tills jag fick reda på vad jag åt. Jag vet inte vad som hände, jag har inget emot får eller nånting alls, men jag började må jättedåligt. Kände att jag måste spy. Jag spydde inte men jag skrapade bort det som fanns kvar på tallriken och gick snabbt över till kvarken. Jag vet verkligen inte vad jag fick för fel. Jag som överhuvudtaget inte är bortskämd med mat, jag äter ju det mesta. Dessutom åt jag ju det innan. Hoppas inte min bror läser detta. I så fall bekräftar jag att jag kommer att äta fårkött utan problem ifall det bjuds av orsak eller annan.
När jag satt där och åt kvark med Joel och Simon talade vi om ishockeytränare. Joel tar upp Tamminen och säger att han inte är bra. "An e int na bra.. An siir bra ut men.."
Jag och Simon, så samtidigt som det bara kunde ske: "VA?!"
Det tog flera minuter innan skratten lade sig. Joel menade att han ser bra ut till pappers, har meriter och så vidare, och det förstod vi, men ändå reagerade båda likadant och samtidigt.
Som om han vore ett monster eller något. Vad snälla vi är.

5 kommentarer:

  1. hahaha ja hadd exakt samma upplevelse me fårkött i fridas! ja satt å åt helt lugnt å så hörd ja "kan de vara fårkött?" å tii for he som vi pa säg i österbottN.

    SvaraRadera
  2. haha! va knasit. undrar va vi/köttet har fö feil?

    SvaraRadera
  3. ingen aning först gick e ok att äta fastän he nog smaka som hundmat ungefär.. alltså om man tänker att man äter ett litet lamm så ere ju liti äcklit

    SvaraRadera
  4. haha, nä itt kan man jo äta ett litet lamm.

    SvaraRadera
  5. janå ja tyckt nåo e smaka ungefär som kokött elä naa men ja tänkt no it så mytchi, åt mest :> å ne he kan man jo itt <3

    SvaraRadera