tisdag 13 april 2010

igår var en fin dag.

Igår hade vi två Pelle Svanslös-föreställningar på rad. I pausen mellan de två fick någon av oss, jag vet inte vem, den idén att alla skulle ligga på golvet, utom fyra stycken som runt omkring de golvliggande stod och kastade boll åt varandra.
För de på golvet gällde det att försöka röra vid bollen som flög ovanför. Lyckades man med det fick man en glass av den som kastade.

Efter skolan traskade alla deltagare (utom Joel för det var för kallt sa han, oh come on det var VARMASTE DAGEN HITTILS hfhdfjgjgj) till Citymarket och alla skickliga bollvidrörare blev bjudna på glass. Simon bjöd mig. Tacktacktack.
Vi avnjöt dem på ett soligt torg där vi blåste såpbubblor, såg på människor och spelade in såna där sagor.
Det är så fint, så fint, med vår.
Det är nog det finaste.
Alla är pigga och glada och ute.
Och solen. HEJ.

Idag är också ganska fint.
Jag funderar på om jag borde söka in till skrivarlinjen vid folkhögskolan i Fridhem.
Bara ifall att jag inte kommer in nånstans.
Det verkar mysigt och kreativt.
Men jag blev också helt plötsligt påmind om att det är fem dagar kvar till deadline i dramalabbet. Jag hade glömt att jag höll på med sådant projekt. Blev så avslappnad efter förra träffen. Vad ska jag göra av fågeln? Jag tror den ska bli en kompis. Fågelkompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar